הכלים המוצעים ליצירת שינוי כזה מתבססים על ידע מחקרי משדות מגוונים כמו מחקר על מיינדפולנס, על אכפתיות ואמפתיה ועל אושר וכן המשגות ומחקר בתחומי החינוך,הפסיכולוגיה החיובית ופדגוגיות של התבוננות Contemplative education . האחרונות כוללות הקשבה עמוקה לעצמי ולזולת, חיבור למשמעות העמוקה של האדם בחייו ופיתוח הבנה ואיכפתיות כלפי העצמי והזולת.
בקורס המשתתפים מוזמנים למרחב האיכפתיות ושם נקראים להיכנס לנושאי הקורס דרך שערים שונים כמו שער ההקשבה לעצמי, שער החדווה והמשחקיות ושער הקסם שטבע. בכל שער מוצגות המשגות וידע מחקרי וכן דוגמאות ליישומים שכבר מופעלים בהצלחה בארץ ובעולם, ובנוסף, ניתנת הדרכה כיצד ליישמם בחיים האישיים ובעולם החינוך. הקורס מזמין את המשתתפים לפתוח את הלב, להרחיב את הנשימה והנשמה ולהיות שותפים בחוויה אחרת, שמנגישה ידע, תובנות וכלים באופן רב-מימדי, פתוח, מזמין וזמין לכולם.
הקורס צמח מניסיון בקורסים דומים שהועברו על ידי מרצת הקורס פרופ' עפרה מייזלס באוניברסיטה שקידמו שינוי משמעותי אצל המשתתפים בהם. בנוסף הקורס בונה על תובנות שהתגבשו במהלך כעשור עם קבוצה של חוקרים ואנשי חינוך שעוסקים בתחומים אלו בארץ (אנשי פדגוגיה מתבוננת), שחלקם הינם מרצים אורחים בקורס.
הקורס ניתן כפיילוט בתשע"ט, לתלמידי אוניברסיטת חיפה בלבד.
הקורס הועבר בתש"פ בסמסטר ב' במסגרת קמפוס IL לכ- 1000 לומדים.
ניתן להרשם לקורס שיפתח שוב סמסטר ב' תשפ"ב בתאריך 21.2.22
ראו בהמשך כמה דוגמאות לסרטוני הקורס.
להתראות….
עפרה.