רוחניות בימי קורונה | ירחון מרץ 2020

שלום לכולם,
אנחנו בתקופה של אי וודאות ואולי אף עומס ובילבול במישורים רבים.
רבים מתמודדים עם חששות ופחדים קיומיים, שקשורים לבריאותנו, בריאות משפחתנו והמעגלים הרחבים יותר.
בנוסף, רבים מתמודדים עם שינויים, השלכות כלכליות כאלה ואחרות ועם בידוד וריחוק חברתי.

יש לא מעט כתבות על ההשלכות הבריאותיות והכלכליות של הארועים הדרמטיים שאנו בתוכם וחלק מהם.
בירחון הפעם אני משתפת בכמה מחשבות ותובנות על המשמעויות הרוחניות של התהליכים הגלובליים המאוד מיוחדים שהאנושות עוברת בימים אלו – ימי הקורונה. מוזמנים לקרוא ולשתף.

אנחנו במרכז לחקר וטיפוח רוח האדם רוצים לעזור לכם לעבור את הימים הלא פשוטים הללו בצורה הטובה ביותר.

ריכזנו עבורכם כלים חינמיים להתמודדות, המציעים תמיכה, חיזוק והדרכה
כיצד לעבור את הזמן בבידוד בצורה מיטבית.

בנוסף בירחון
  • פוקוס על רוחניות יהודית
  • קורס אונליין חינמי חדש ומרגש "טיפוח סביבה אכפתית ומיטיבה בחינוך" רלוונטי עכשיו יותר מתמיד
    מוזמנים להכנס, להרשם, ליהנות ולהעזר בתכנים
  • ראיון על חירות עם גבי שטרנגר מצוות המחקר על פסיכותרפיה שמשלבת רוחניות יהודית
  • פעילות מהנה ומרגיעה עם הילדים בבית

מאחלת פתיחות הלב, מירכוז ושלווה פנימית בתוך הסערה
בריאות גופנית, נפשית ורוחנית לכל אחד מאיתנו ולאנושות שאנו חלק בלתי נפרד ממנה.

עפרה מייזלס ראש המרכז

רוחניות בימי קורונה

מחשבות ותובנות על המשמעויות הרוחניות של התהליכים הגלובליים שהאנושות עוברת בימים אלו – ימי קורונה | עפרה מייזלס 

אנו כולנו חווים תהליכים דרמטיים כאן בישראל וגם בעולם הגלובלי והפעם כאנושות מחוברת שרואה, שומעת וקולטת בכלי מדיה מגוונים מה שמתרחש במקומות שונים על הגלובוס כמעט באופן בו זמני. כבר מספר שבועות, בדומה לרבים סביבי, אני תוהה, מה כל זה אומר? מה המשמעות היותר גדולה של תהליכים אלו שפרצו להם כביכול לפתע, ממש בתחילת העשור רנספורמטיבי שלפנינו, עשור – 2020. להמשך קריאה ושיתוף.  

נושא בפוקוס- רוחניות יהודית

מחשבות ותובנות על המשמעויות הרוחניות לברוא מציאות – הבייבלתרפיה כאמנות ההקשבה לסיפורי התנ"ך | יעל שפיר- גריבי

הבייבלתרפיה שהיא שיטה טיפולית המשלבת עקרונות אקזיסטנציאליסטים בפסיכותרפיה עם סודות הריפוי המצויים בסיפורי התורה. השיטה משתמשת בעקרונות של ה-NLP לחקר הטקסט ובאמצעותם יצירת תהליכים מובנים כשלכל אחד מהם מטרה טיפולית שונה. התורה עתירה בסיפורי מסע אנושיים המתארים את הדרך הזו שבתוכם שזורה האיכות התרפויטית של כוח האמונה. למאמר

 

חשיבה הכרתית, משנתה של ימימה אביטל, ומחשבות על תהליכים נפשיים של שינוי וצמיחה | ליאת צוקר

'חשיבה הכרתית' הוא השם שנתנה ימימה אביטל ללימוד אותו התחילה להעביר בשנות השמונים של המאה הקודמת. מאז מותה ב-1999 החלו תלמידיה ללמד את תורתה, והיא החלה להתפשט ברחבי ישראל, אולם לא יצאה כמעט מגבולותיה. ההערכה היא כי כיום ישנם עשרות אלפי לומדים בישראל. זוהי תורה רוחנית העוסקת בתובנות נפשיות – רגשיות.   להמשך קריאה

חיפוש משמעות בישראל בזמננו | ד"ר תומר פרסיקו

בסוף שנות החמישים הגיע לישראל יהודי אמריקאי בשם הרברט ויינר. ויינר תר את הארץ לאורכה ולרוחבה, ומטרתו המוצהרת היתה חיפוש אחר רוחניות יהודית במדינת ישראל הצעירה. הוא נפגש עם בן גוריון, מרטין בובר והרב צבי יהודה קוק, סייר בקיבוצים והגיע גם למאה שערים, ובסיכום הספר המתעד את ביקורו כתב לאכזבתו כי קיים "חוסר בעניין דתי בקרב יהודים לא-אורתודוקסים בארץ הקודש כיום" בואו לקרוא על השינוי

קורס אינטרנטי חינמי

     "טיפוח סביבה אכפתית ומיטיבה בחינוך" MOOC – Massive Online Open Course ניתן ללמוד גם לקרדיט אקדמי

לאחר עבודה אינטנסיבית של שנתיים אנו נרגשים לשתף אתכם בקורס מקוון שפיתחתי (עפרה מייזלס) ביחד עם מרצים שותפים ומרצים אורחים רבים, שנקרא: "טיפוח סביבה אכפתית ומיטיבה בחינוך" הקורס הוא קורס MOOC  – Massive Online Open Course – קורס אינטרנטי מלא – ללא מיפגש פנים אל פנים, פתוח לכולם בחינם, שנמצא באתר "קמפוס ישראל" של המשרד לשוויון חברתי והמועצה להשכלה גבוהה. למידע נוסף והרשמה.

לה(א)זנה בדרך

איך לאפשר למטופל להגיע למצב של חירות מירבית? בתוך כל ההגבלות האלו, הבידוד, חוסר הוודאות והבלבול מוזמנים לצפות בראיון שהתבצע עם גבי שטרנגר, במסגרת פרוייקט המחקר פסיכותרפיה רוחנית יהודית.

ארגז הכלים

     יוגה, רגשות חיוביים ודמיון מודרך

קורונה, כל הילדים בבית, למידה מרחוק דרך המחשב, המון שעות בבית, חדשות מפחידות, מצורפת פעילות מהנה, משפרת את היכולת הקוגניטיבית הריכוז ומרגיעה. מומלץ לתרגל עם הילדים בבית. ארגז הכלים היא הפינה שנותנת לכם רעיונות לפעילויות עם ילדים ונוער בנושאים : הקשבה לעצמי, לראות את האחר, חדוה ומשחקיות, משמעות ושאלות מסתורין, אומנות, מוזיקה ותנועה והטבע וקסמו. הפעילויות מתבססות על היצירתיות והעשיה המדהימה של הסטודנטים והסטודנטיות בקורס "טיפוח סביבה אכפתית ומיטיבה" ובהנחיית המרצים השונים בקורס שהתקיים באוניברסיטת חיפה באביב 2019.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print