סוגרים את השנה עם חוויות רוחניות | ירחון דצמבר 2019

שלום וברכה לכולם וחג שמח!

ירחון שלישי למרכז לחקר וטיפוח רוח האדם. שמחה גדולה עבורנו.
(זה עוד השלב בעשייה שסופרים כל אחד, כנראה.) 
הפעם במוקד הירחון – חוויות רוחניות, כולל אלו שבדרך כלל לא מדוברות ולא נחקרות במסגרת האקדמיה כמו חוויות של גלגולים קודמים, תקשור, וחוויות בעת שימוש בסמים.
אנו פותחים צוהר להקשר המחקרי של חוויות מרתקות אלו כחלק מן החזון של המרכז לחבר אקדמיה ורוחניות ובעיקר לאפשר ולקדם פריצות דרך מתוך תפיסה אקדמית.
בירחון הפעם גם מוקד חדש – ארגז כלים ליישומים של תובנות ממחקר בתחום הרוחניות בשדות שונים. אתם מוזמנים לקרוא ואף להיעזר וליישם.
עוד מעט תחילת שנה אזרחית חדשה ואנחנו בתכנון למספר פרויקטים חדשים עליהם אספר בירחון הבא וביניהם כנס במאי 2020 על פדגוגיה מתבוננת ו Caring בחינוך עם אורחת הכבוד ד"ר פטריסיה ג'נינגס מן החוקרות והמיישמות המרכזיות ביותר בעולם של עבודה עם מורות על Caring בחינוך.  פרטים נוספים בקרוב.
ולסיום, חג המולד וגם חג החנוכה נחגגים בימים אלו, ובשניהם – אור מהווה היבט מרכזי. 
מאחלת לכולנו שנדע לזהות את האור בתוכנו ולראות אותו אצל אחרים וביקום כולו ולהבין שכל אור יש לו גם את הצל שלו אם הוא פוגש עצם חומרי לא שקוף – כמונו.
תהנו מהירחון ונשמח לשמוע מכם על רעיונות, תובנות והצעות.

בברכה ובאהבה
עפרה מייזלס
ראש המרכז


נשמח שתשתפו ותפיצו.  ונשמח מאוד גם להגדלת רשימת התפוצה שלנו.
אתם מוזמנים לפנות אלינו כדי לתת במה ותפוצה לעשייה שלכם בניוזלטר הבא.

נושא בפוקוס: חוויות רוחניות

בחינת ההשפעה של תרפיה המשלבת חוויות מגלגולי חיים קודמים

בקרב אוכלוסיות רבות בעולם מתקיימת האמונה כי חוויות של גלגול נשמות הן בעלות משמעות טיפולית בחייו של האדם וכי יש לעבד ולהבין חוויות אלו. קיראו על עבודה טיפולית קלינית עם חוויות מחיים קודמים.
מאת רותם מידן | דצמבר 2019  קרא עוד

מחקרים עכשווים בפסיכותרפיה משולבת חומרים מרחיבי תודעה

עבודה טיפולית עם חומרים מרחיבי תודעה נמצאת בשנים האחרונות ברנסנס מחקרי בו נבדקות השפעות של תרפיות משולבות חומרים פסיכדליים שונים על בעיות פסיכולוגיות שונות ואף על אנשים בריאים.  המחקרים המובילים בתחום הם תרפיה משולבת MDMA לנפגעי הפרעת דחק פוסט טראומטית. ותרפיה משולבת פסילוסיבין, החומר הפעיל בפטריות הקסם,  לסוגי דיכאון שונים. התוצאות במחקרים אלו מבטיחות והFDA הכריז על מספר מחקרים בתחומים אלו כעל מחקרים פורצי דרך. 
מאת ד"ר קרן צרפתי | דצמבר 2019 קרא עוד

זרקור על מחקר

"היות-מתקשר-בעולם" החוויה הסובייקטיבית של התקשור

בעשור האחרון אנו שומעים יותר ויותר על תופעה המכונה תקשור שבה אנשים מקבלים מסרים מאישיות אחרת, שטוענת, בדרך כלל, שהיא מתקיימת במימד אחר או במציאות אחרת. קיראו על המחקר העוסק  באחת מהחוויות היותר בולטות בעשור האחרון במסגרת תרבות ה"עידן החדש –" והיא חווית התקשור
מאת סופי ברזילי | דצמבר 2019  קרא עוד

לה(א)זנה בדרך

האם סמים פסיכודלים יכולים לעזור לנו בריפוי טראומות ומחלות נפש? החוקר ריק דובלין בילה את שלושת העשורים האחרונים בחקר שאלה זו, והתוצאות מבטיחות. הוא מסביר כיצד חומרים כמו LSD , פסילוסיבין ו – MDMA  משפיעים על המוח שלך ומראה כיצד בשילוב עם פסיכותרפיה, הם משנים את האופן שבו אנו מטפלים ב – PTSD , דיכאון, שימוש בסמים ועוד. . האזינו להרצאת TED מרתקת.

מהנעשה בעולם

הכנס הבינלאומי הרביעי בנושא רוחניות ופסיכיאטריה של ארגון הפסיכיאטרים העולמי .

בתחילת דצמבר 2019 התקיים בירושלים הכנס הבינלאומי הרביעי בנושא רוחניות ופסיכיאטריה של ארגון הפסיכיאטרים העולמי. ארבעה ימים, מעל 100 הרצאות, כ -350 משתתפים מרחבי הגלובוס (מהונג קונג ועד ברזיל), שני אולמות ונושא אחד, בעל פנים כה רבות – הקשר בין רוחניות לבריאות הנפש. וכמה מתאים שכל זה יתרחש במרכז הכנסים של משכנות שאננים, אל מול חומות העיר העתיקה. קרא עוד
מאת פרופ' עפרה מייזלס, איה רייס | דצמבר 2019

ארגז הכלים

פינה חדשה! שנותנת לכם רעיונות לפעילויות עם ילדים ונוער בנושאים : הקשבה לעצמי, לראות את האחר, חדוה ומשחקיות, משמעות ושאלות מסתורין, אומנות, מוזיקה ותנועה והטבע וקסמו. הפעילויות מתבססות על היצירתיות והעשיה המדהימה של הסטודנטים והסטודנטיות בקורס "טיפוח סביבה אכפתית ומיטיבה" ובהנחיית המרצים השונים בקורס שהתקיים באוניברסיטת חיפה באביב 2019. מי ייתן ותוכלו להיעזר ברעיונות אלו וגם כמובן להעיר את השמחה, החדוה והמשחקיות, היצירה והיצירתיות שבכם.

ארגז הכלים : יצירת מנדלה – החוזקות שבי

קהל יעד: ילדי גן שפתי בגילאי גן חובה העולים לכיתה א', חינוך מיוחד.
מטרת הפעילות: לעודד יצירה ספונטנית ולא מודעת שמקדמת התבוננות פנימה, לפתח יכולת לביטוי אישי יחודי, לקדם תחושת מסוגלות וחוויה של הצלחה ועוד. קבלו את ההפעלה המלאה פה בקישור.

כנסים ואירועים שהתקיימו

יום עיון בנושא: נפש תודעה ורוחניות בפסיכותרפיה

לא תאמינו! כנס נוסף שעוסק ברוחניות וטיפול נפשי. נקודת מבט קצת אחרת ומרתקת. התקיים ביום שישי ה-  20.12.19, בשעות  8:30-14:45 אודיטוריום פומנטו (בניין מס' 1), המכללה האקדמית ת"א יפו, חבר הלאומים 10 תל אביב מידע נוסף

כנסים ואירועים עתידיים

הרצאה בנושא  SYBER-BULLYING

ביום חמישי 9.1.2020 בחדר 362 באוניברסיטת חיפה ד"ר אנליסה גואריני, מהחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת בולוניה, תתן הרצאה בנושא YBER BULLYING במידה ויש לכם תלמידי מחקר שהנושא רלבנטי עבורם – מתאים להזמינם.
Anat Scher, PhD Department of Counseling and Human Development University of Haifa

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print