דורית יעקובי

"מודעות רוחנית היא תוצאה של תהליך בו אנו לומדים לתקשר עם מקורות ידע שמעבר למה שנמצא בהכרה המודעת שלנו
דבר שנתון לכל אחד מאיתנו. כל אחד יכול!

  מתוך כך ביכולתנו:
  לקבל את העצמי והאחר על מנת ליצור עולם טוב יותר.  להרחיב את טווח הראייה ורשת האפשרויות.  להעצים את הערך העצמי והביטחון במי אנחנו.
  להתחבר לעוצמה הפנימית ולבטא אותה.  להעז לשנות את הקיים ולהתחדש.  להכיר בכך שכל אחד מאיתנו הינו ניצוץ אלוה ממעל.
  לממש את מה שבאנו לעשות בעולם הזה ולגשר בין המצוי לרצוי."

דורית יעקובי, ילידת 1947, גדלה בבית ייקי עם חוקים ברורים וחינוך נוקשה, ללא חיבור לשאר-רוח ולחושים.
חינוך זה גרם לה, מילדות, להרגיש "שלא בנוח בעור" של עצמה בלי יכולת להבין מדוע. כבת יחידה בילתה שעות רבות לבד בתהייה:
"האם זה כל מה שיש לחיים הציע?".
בבגרותה, דורית פנתה להכשרה מקצועית להנחיית קבוצות להורים וילדים, נוער וזוגיות במכון אדלר ונשארה ללמוד ולעבוד בו במשך 20 שנה.
בתום לימודיה, כשהיא כבר אמא לשני ילדים, בעקבות המלצה ממורתה במכון אדלר, דורית פונה ללימודי אסטרולוגיה  אצל רות אלי (ז"ל). זו היתה תחילת דרכה הרוחנית.
במהלך 6 שנות הלימודים אצל רות, ולאחר מכן בהמשך לימודים וחקירה אישית, דורית נחשפה למגוון טכניקות על חושיות, פותחות מודעות- מנסיונה יישום טכניקות אלו תורם לשקט נפשי, להרגשה טובה, ובעיקר מסייע לחיבור למקום של שיוויון, להכרה שכולנו אחד, שלכל אחד יש את התפקיד הייחודי שלו ושאנחנו לא לבד בייקום.

"כל אדם הוא אחד יחיד ומיוחד ועם זאת, באותו הזמן וללא סתירה, חלק מהכלל. אני = אנחנו"

על לימודים
הרצון שלה לגדול ולהתפתח, ללמד ולסייע לאחרים גרם לה לאורך השנים להרחיב את הידע שלה בתחומים רבים ומגוונים. לאורך השנים למדה פסיכודרמה, טארות, פרחי בך, שמנים ארומטיים, רייקי, תטא הילינג, Human design ועוד. דורית מנחה קבוצות וסדנאות למודעות רוחנית ותקשור, היא אסטרולוגית, נומרולוגית ומתקשרת, משנת 1989 דורית מלמדת קורסים בתקשור. קורס שנה א' לפיתוח ויישום מודעות רוחנית ותקשור כולל 40 מפגשים (כיום בזום) – מטרתו לפתח את האינטואיציה וללמוד לתקשר דרך דמיון מודרך, מדיטציה, כתיבה מדיטטיבית, הקשבה לעצמנו ואחד לשני ועוד. את תפקידה היא מתארת כ"מזכירה" – מזכירה לאנשים מה שהם שכחו או את מה שהם לא זוכרים שהם יודעים. שכן תקשור זו תקשורת שכל אחד יכול לקלוט אותה בחושיו, זו היכולת להקשיב לאינפורמציה ולמידע שקיים בעולם ולקלוט יותר ערוצים, כך שכל אחד יכול לקבל את ההכוונה והמידע הנחוצים לו לחיים משמעותיים ומייטיבים.

שנת הלימודים הראשונה מוקדשת ליצירת מצע חשיבה חדש שבו כל אחד מאיתנו מבין שהוא חלק מבורא עולם, ושהוא אחד יחיד ומיוחד וגם חלק מהכלל באותה נשימה. בתהליך הלימוד מגיעים להבנה שאדם רוחני הוא אדם המחובר לקרקע ויחד עם זאת פתוח לראיה רחבה יותר. וגם מבינים שתהליך ההתפתחות מכוון לכך שהאדם  יהיה מחובר במידה שווה ל – 4 הרבדים שבו: הפיזי, הרגשי, המנטלי והרוחני. האיזון הזה בין 4 הרבדים הינו קריטי שכן לפי הבנתה עד שלא נוצר סינכרון ואיזון בין 4 הרבדים הללו לא באמת חל שינוי.

על ישויות מדריכות
היכולת שלנו להפתח לרעיון שיש ישויות מדריכות בעולמות אחרים היא תהליך שפעמים רבות מלווה בהרבה ספקות ופחד בסיסי מאובדן שליטה.
הישויות המדריכות הן נשמות בדיוק כמוני וכמוך שנמצאות בעולמות אחרים – לא על כדור הארץ. הראיה הרחבה שלהן מאפשרת להבין דברים שהמודעות האנושית לא זוכרת. לישויות המדריכות יש נגישות לספריית ידע ייקומית, המכילה את כל הנסיון המצטבר וכל נקודות המבט והן יכולות לעזור לנו להתחבר לידע הזה שבעזרתו אנחנו מקבלים נקודות מבט נוספות על סיטואציות.
אחד המסרים הראשונים שהועברו לדורית בתקשור דרך הישויות המדריכות הוא שאנחנו צריכים לשנות את השפה שאנחנו משתמשים בה בכדי שנוכל לשנות את הגישה שלנו לדברים. למשל להשתמש במילה "אתגר" במקום המילה "קשה" בהתבסס על ההבנה ש"כל מה שבא לפתחי, בא לפתחני".
העיסוק בשפה תחילתו בבקשה של הישויות המדריכות להשתמש במילה "תקשור" במקום במונחים "מדיום", "צינור"  או "channelling"  שהיו נפוצים בשימוש באותה תקופה. דורית המשיכה בעיסוק בשפה ועם השנים יצרה מילון מונחים לנושא התקשור. לצפייה במילון המונחים לחץ כאן.

על מערכות יחסים
הרבה פעמים מערכות יחסים גורמות לנו לשאול שאלות, איך זה שאדם אחד יכול לעורר בנו קירבה מהרגע הראשון שאנו פוגשים בו ואילו אחר יעורר בנו רתיעה? דורית מסבירה זאת בהבנה שאנחנו לא נפגשים בפעם הראשונה, שכל מערכות היחסים בחיינו יושבות על מערכות יחסים קודמות ושאנחנו מגיבים מתוך הזיכרון שלנו לאנרגיה שמולנו. אנחנו משחזרים את הרגשות, ההתנגדויות, המסקנות וממשיכים לקיים אותן שוב ושוב.
בעזרת תקשור ניתן להבין את הקשרים האלו מהעבר, ולהבין מדוע אנשים נפגשים שוב, מה מטרת הקשר? איך הם יכולים לעזור אחד לשני? איך ניתן לשחרר, לסלוח ולהרפות במקום לשחזר רגשות קודמים.

על הספרים
שני הספרים שנכתבו ויצאו לאור והספר הנוסף שבדרך הם ספרי מידע שקיבלה מהמדריכים. הם נכתבו מתוך ההבנה שהמידע שהם מכילים יכול להיות לתועלת לאנשים נוספים. הם מספרים את הסיפור והחוויה האישית הפרטית של דורית.
ספרה הראשון: "מוות לא סוף החיים" מדבר על כך שהכל משתנה ושום דבר לא נגמר ומתמקד במעבר בין העולמות.
"ישויות מדריכות מציאות או דמיון" – ספרה השני של דורית, עונה על השאלה מה הן ישויות מדריכות? מה התפקיד שלהם? איך ההרגשה שיש מישהו ששומר עלי, מכוון ומראה לי את הדרך ועוד.

מגמות השינוי בעולם
לדברי דורית אנחנו נמצאים בתקופה שמביאה איתה שינוי גדול בתפיסת החיים כפי שידענו אותם בעבר, שנים של השתחררות בלית ברירה מהרגלים ישנים, שנים בהן הנסיבות מכריחות אותנו להמציא את עצמנו מחדש. אתם מוזמנים לקרוא תקשור עם הישויות המדריכות בו נמסרה נקודת מבט רחבה למגמות השינוי המתרחשות בעולמנו בכלל ובארצנו בפרט בתקופה כאוטית זו על מנת לקבל פרספקטיבה נוספת על מה שקורה, דרך נקודות מבט נוספות.

דורית יעקובי | כתבה יעל עתיר

לאתר ומידע נוסף

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
Print