אי (של) ודאות: גמישות, התמסרות, נוכחות ויוזמה

18-20 אוגוסט 2020

כנס בינלאומי מקוון | אתגרים מכוננים 2

התרגשנו מאוד הכנס הסתיים!

ניתן לצפות בכל תכני הכנס (פרט לרצואות השידור החי), בלחיצה על כל נושא בתוכנית הכנס

פרטים על הכנס

הכנס התקיים בתאריכים 18-20 באוגוסט
ויועד לאנשי חינוך ולקהל הרחב.

הכנס עוסק באתגר המרכזי של התמודדות החינוכית עם אי ודאות
וחוויה של כאוס
.

החשיבה על אי הודאות היא לא רק "איך מתמודדים?" אלא בעיקר אילו איכויות כדאי שנטפח ונאמץ לנו (כאנשי חינוך, הורים, בני אדם) וגם אצל התלמידים, כדרך להפיק את המירב מאי הודאות?

האיכויות שהצענו בכנס יכולות לייצר אי של ודאות בתוך הכאוס והן: גמישות והתמסרות, נוכחות ויוזמה.

מבנה הכנס וההרצאות

כל משתתף שנרשם לכנס קיבל מדי בוקר (במהלך ימי שלישי- חמישי, 18-20.8) מייל ובו קישורים:

  1. הרצאות מוקלטות: הרצאות ממיטב המרצים מחו"ל ומהארץ. ההרצאות כוללות התנסויות, תרגולים וכלים יישומיים בחינוך. כל משתתף יכול לצפות בהרצאות בזמנו הפנוי!
  2. קישור למפגש זום לשידור ישיר של הרצאה הכוללת התנסות/הדגמה בשעה 12: בכל יום, בשעה זו, משתתפי הכנס צפו בשידור ישיר בהרצאה מרתקת.
  3. קישור למפגש זום לפאנל מסכם של יום הכנס: בכל יום בשעה 20:30 סיכמנו את הכנס בפאנל של דיון, שאלות ותשובות. הקהל הוזמן להביע את דעתו, לשאול את המרצים אשר הרצו באותו יום, המרצים ענו בשידור חי.
  4. חוברת רעיונות והדגמות של ישומים בחינוך: כבונוס קיבלו כל נרשמי הכנס למייל חוברת ובה כ-400 רעיונות ליישום בחינוך שנוסו בהצלחה.
  5. קבצים להורדה להעמקה בנושאים שונים שהועלו בהרצאות.

הכנס כלל הרצאות ושיחות אינטרנטיות עם מרצים ואנשי מקצוע בכירים מתחום החינוך והטיפול מהארץ והעולם- סך הכל מ 14 מדינות, כגון:

אוסטרליה, קנדה, ארצות הברית, דנמרק, פינלנד, בהוטן, גרמניה ועוד.

בכנס השתתפו גם מנהלי בתי ספר ומורים מעוררי השראה ועוד רבים.

תכנית הכנס

08:00

כל נרשם מקבל מייל ובו קישורים להרצאות מוקלטות לצפייה

12:00-13:30

רצועה יומית של שידור חי

20:30-21:30

פאנל מסכם של היום בכנס- שאלות מהקהל ותשובות המרצים

תוכניית הכנס

ניתן לצפות בכל תכני הכנס (פרט לרצואות השידור החי), בלחיצה על כל נושא בתוכנית הכנס

תוכנית הכנס הבינלאומי המקוון – "אי (של) ודאות"
גמישות, נוכחות, התמסרות ויוזמה

יום שלישי     |     18/08/2020

הרצאת פתיחה

אי ודאות כפתח לשינוי והתפתחות: עם אילו איכויות כדאי לפגוש בה? (22:01 דקות)
דר' אביבה ברקוביץ' אוחנה מראיינת את פרופ' עפרה מייזלס, אוניברסיטת חיפה

מרצים מארצות שונות מדברים על התמודדות מערכת החינוך בארצם עם אי הודאות

הרצאות מוקלטות ממיטב המרצים בישראל

מיינדפולנס וחמלה לגננות וילדי גן
דר' ריקרדו טרש מארח את: דר' רוני ברגר ומוריה רוזנברג, המרכז לחינוך קשוב ואכפתי (23:23 דקות)
לתמוך בתומכות: חשיבות התמיכה בצרכים הפסיכולוגיים של המורות בימים של אי-וודאות
פרופ' עידית כץ, אוניברסיטת בן גוריון (24:01 דקות)
משמעות בחיים כמשאב להתמודדות ולצמיחה במצבי חוסר ודאות
ד"ר פנינית רוסו-נצר, המכללה האקדמית אחווה ואוניברסיטת חיפה (32:11 דקות)
פילוסופיה עם לומדים צעירים באי וודאות – פרופ' אריה קיזל, אוניברסיטת חיפה (27:13 דקות)
לאהוב את אי הודאות – גיא אורן, מרחבים (27:58 דקות)
״להיות, לראות, לקבל״ – גמישות פסיכולוגית בעת אי-ודאות – סביון אור, אוניברסיטת חיפה (14:37 דקות)
מנהלים ומורים מספרים מהשטח –
שוש קיפר, קמפוס פרס חולון ברוח הייטק הי (32:41 דקות)
שירי בר, ודנה הירשפלד, בית ספר זיו (תוכנית פשו"ש- פדגוגיה של שייכות ושותפות) (40:57 דקות)

רצועת שידור חי בשעה 12:00

האתגרים החינוכיים של החינוך בעולם – פרופ' אנדראס שלייכר, מנהל תחום החינוך ב OECD

פאנל מסכם: דיון, שאלות ותשובות בהשתתפות הקהל 21:30 - 20:30

פתיחה מעוררת השראה: מה מייחד אנשים מצליחים?
דר' דפנה קופלמן רובין ואפרת דביר, IL.SEL -המרכז הבינתחומי הרצליה
דיון בהשתתפות המרצים של ההרצאות המוקלטות היום (1:05:34 דקות)

יום רביעי     |     19/08/2020

מרצים מארצות שונות מדברים על התמודדות מערכת החינוך בראצם עם אי הודאות

הרצאות מוקלטות ממיטב המרצים בישראל

גישת בית ספר שלם (Wholeschool) מבוססת מיינדפולנס להטמעת איכויות של נוכחות, גמישות ושלומות
בכל רמות בית הספר- דר' נאוה לויט בן-נון ועמוס אבישר, תוכנית בית ספר סגול, המרכז הבינתחומי הרצליה (43:09 דקות)
להשקות את זרעי החמלה, ליצור שינוי בעולם – נעמה קטן, אוניברסיטת חיפה (21:36)
מיינדפולנס בחינוך – פדגוגיה לפיתוח מיומנויות רגשיות, מסוגלות אישית וחוסן נפשי
דר' נמרוד שיינמן, מרכז גוף-נפש (31:24 דקות)
הובלת ארגון חינוכי בתנאי אי ודאות דר' שירי לביא, אוניברסיטת חיפה (18:30 דקות)
מה אנו יודעים כאשר איננו יודעים? – חקירה עצמית של אי-ידיעה – עמיר פריימן, אוניברסיטת חיפה (15:10 דקות)
מנהלים ומורים מספרים מהשטח
וטפה כינען- החינוך הבלתי פורמלי במגזר הדרוזי (הרצאה+תרגול מיינדפולנס בשפה הערבית) (28:05 דקות)
יעל ביבר אביעד, עומר בקרמן, אבישי בורלא – בית ספר אלונים ע"ש שולמית אלוני, ראשון לציון (1:00:36 דקות)

רצועת שידור חי בשעה 12:00

עמידות בתקופה של אי וודאות: תובנות משדה המחקר של הפסיכולוגיה החיובית
פרופ' ענת שושני, מרכז מיטיב, המרכז הבינתחומי הרצליה

פאנל מסכם: דיון, שאלות ותשובות בהשתתפות הקהל 21:30 - 20:30

פתיחה מעוררת השראה: גילוי הקיימות בעולם של אי ודאות– פרופ' עודד מימון, אוניברסיטת תל אביב
דיון בהשתתפות המרצים של ההרצאות ההמוקלטות היום (1:20:31 דקות)

יום חמישי     |     20/08/2020

מרצים מארצות שונות מדברים על התמודדות מערכת החינוך בארצם עם אי הודאות

הרצאות מוקלטות ממיטב המרצים בישראל

אי ודאות ريبة" "عدم اليقين משותפת לכולנו. צרכים ייחודיים של המגזר הערבי
פרופ' פאדיה נאסר-אבו אלהיג'א, אוניברסיטת תל אביב (22:19 דקות)
חוסן מנטלי של איש חינוך– דר' דפנה קופלמן רובין ואפרת דביר, IL.SEL -המרכז הבינתחומי הרצליה (49:14 דקות)
צמיחה בתוך אי וודאות באמצעות חמלה עצמית– יפית אורבך, אוניברסיטת חיפה (26:13 דקות)
ללמוד מהטבע – שילוב הסביבת הטבעית במערך הלימודים– לייה נאור, דרכים לדעת (14:13 דקות)
רגשות והוראה: הילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו?
דר' חוה פרידמן, פסיכולוגית ארצית, מנהלת אגף פסיכולוגיה-שפ"י, משרד החינוך (24:24 דקות)
אל שער אי הודאות ובחזרה אלינו- שיחה ותרגול– ישי זינגר, לפני ולפנים (31:11 דקות)
מנהלים ומורים מספרים מהשטח
דר' חסן אגבריה, גשר על הואדי, דו לשוני כפר קרע (26:33 דקות)
גל אלטר, בית ספר גאוטמלה ירושלים (29:30 דקות)

רצועת שידור חי בשעה 12:00

להרים את הדופק בכדי לראות האופק, מעיין פוקס, Time2Play -חינוך התנסותי
סדנה התנסותית ל25 משתתפים ראשונים בזום, במקביל ניתן יהיה לצפות בשידור החי ביוטיוב

פאנל מסכם: דיון, שאלות ותשובות בהשתתפות הקהל 21:30 - 20:30

 

כל מי שנרשם קיבל במייל חוברת עם כ – 400 רעיונות ליישום בחיים האישיים ובשדה החינוך. החוברת מתבססת על העשייה של הסטודנטים והסטודנטיות בקורס המוק (קורס מקוון חינמי) "טיפוח סביבה אכפתית ומיטיבה" שהתקיים באוניברסיטת חיפה באביב תשע"ט 2019.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
Print