צוות חירום לסיוע נפשי עבור צוותים רפואיים, מאושפזים בבידוד ובני משפחתם בתקופת הקורונה

צוות זה הוא חלק מתוכנית פסיכותרפיה אינטגרטיבית באוניברסיטת חיפה.
המטפלים בצוות מנוסים ועבודתינו בהתנדבות מלאה.

לאור ההתרחשות בעולם בההתמודדות עם מגפת הקורונה, אנו מעריכים כי בתקופה הקרובה יחלו הצוותים הרפואיים להתמודד עם עומסים רגשיים כבדים, כמו גם המאושפזים ובני משפחתם.
עיקר ההתמודדות של הצוות הרפואי (אחיות, רופאות ורופאים, צוותים סניטריים) תיסוב סביב סוגיות אתיות הנוגעות לתיעדופים רפואיים, כגון קבלת החלטות מכריעות בדיני נפשות. כל זאת תוך ריחוק ממושך ממקורות תמיכה משפחתיים וחברתיים. קבלת החלטות בנושאים אלו כרוכה בעלייתם של קשיים רגשיים. קשיים אלו מבוטאים דרך מצוקות של חרדה ותעוקה רגשית ופיסית. אלו הם מצבי קיצון אשר הצוותים הרפואיים נדרשים לשהות בהם זמן רב בשעת חירום זו. בנוסף, חולים המאושפזים בבתי החולים בבידוד עלולים לחוש בדידות וכך גם בני משפחתם שנמצאים רחוק מיקיריהם. 

התמחות תחום הטיפול האינטגרטיבי הוא ביכולתו לתת ליווי ותמיכה בקשיים הנובעים ממצבי קיצון אלו. במסגרת עבודתו של פסיכותרפיסט אינטגרטיבי נעשה חיפוש ושילוב משאבים חיוניים דרך כל מימדיו של האדם: הפיסיים, הנפשיים והרוחניים. זהו המענה האופטימאלי לשעת חירום זו.

השירות שאנו מציעים הוא ספציפי לצוות הרפואי ולקשיים המורכבים שעומדים בפניו לאור המצב. השירות נועד בעיקר להתמודדות עם חרדה, עומסים רגשיים ועזרה בהתמודדות רגשית עם קבלת החלטות אתיות. זו ההתמחות שלנו.

אנו מאמינים כי תמיכה נפשית נכונה וממוקדת בתקופה זו תסייע לצוותים הרפואיים לתפקד תחת לחץ, וכן תשמור על רוחם נפשם וגופם של המאושפזים ובני משפחתם איתנים בזמן המאבק להצלת חיים.

הנכם מוזמנים ליצור קשר עם אחד מהמטפלים המנוסים שלנו דרך הקו החם לסיוע נפשי עבור הצוותים הרפואיים בבתי החולים והחולים המאושפזים : 073-210-1001

שעות הפעילות :
ימים א' -ו' בין השעות 9:00 עד 19:00
בימים רביעי וחמישי ינתן סיוע גם בשפה הערבית בין השעות 9:00-14:00

רותם מידן
פסיכותרפיסטית אינטגרטיבית, בעלת ניסיון בטיפול בחרדה, התמודדות עם טראומה, סוגיות של אתיקה ומוסר, התמודדות עם קשיים בעיתות משבר. משלבת עבודת מודעות לגוף, הקשבה פנימית, תיווך קוגניטיבי במצבי קיצון, חיבור למשאבים וטכניקות קרקוע והרגעה. 

 

אוריה גל

טבע תרפיסט, מלווה תהליכים פרטניים ומנחה קבוצות. בעל ניסיון של מעל 15 שנים בעבודה חינוכית וטיפולית במרחב הטבעי. עובד גם עם כלים של מיינדפולנס דמיון מודרך . דרך חיבור לכוחות פנימיים להתמודדות עם מצבים רגשיים מאתגרים כמו פרידות, צמתי בחירה ואי ודאות. 

 

רות מעיין

פסיכותרפיסטית אינטגרטיבית עם התמחות בעבודת גוף-נפש-רוח ועבודת נשימה. נסיון רב בעבודה עם חרדה, בשילוב טכניקות מיינדפולנס ודמיון מודרך. מפתחת שיטת "דרך המעיין" לעבודה עם אנשים הסובלים מחריקת שיניים ו/או הידוק לסתות. מחברת הספר: חיבורים מרפאים – חוכמת מכונת הקפה.

 

נטע שקד קוחלי
פסיכותרפיסטית אינטגרטיבית. מתמחה בפסיכולוגיה טרנספרסונלית. מטפלת במיינדפולנס, דמיון מודרך, טכניקות נשימה והרפיה ודרך שיחה. מתמחה בליווי ותמיכה במצבי משבר, בעלת ניסיון של 17 שנה בתחום, מנחה סדנאות ומכשירה סטודנטים לטיפול. 

 

ליאת ירדני שמיר
פסיכותרפיסטית אינטגרטיבית, מוסמכת בהאקומי-פסיכותרפיה מבוססת מיינדפולנס וגוף, אמא לשניים ומתגוררת בטבעון. אוהבת  אדם ומכוונת לסייע לאנשים להפחית את הסבל בחייהם וליצור לעצמם חיים מיטיבים. מטפלת באנשים החווים קשיים ומשברים בתוך החיים, חרדה, דיכאון וחוויות טראומתיות מן העבר או מן ההווה. מלמדת להתחבר לגוף ולנשימה כמקורות תומכים ומווסתים. מאמינה שחלק מתפקידנו כבני אנוש הוא לתמוך זה בזה במסע המשותף שלנו בחיים אלה.

 

נחום קרמר
פסיכותרפיסט אינטגרטיבי. בזוגיות ואב לתינוקת. התמחותי המקצועית מתמקדת בהתמודדות עם משברים אישיים ורוחניים, התמודדות עם דכאון וחרדה וכן בעבודת התפתחות אישית. עובד גם עם כלים גופניים-סומטיים. בעל ניסיון כמנחה קבוצות ומנהל מקרה במרכזים פרטיים לבריאות הנפש העוסקים בטיפול מאזן למצבי משבר נפשיים.

 

רונה זיבנברג
פסיכותרפיסטית אינטגרטיבית ועובדת סוציאלית בהכשרתי. עובדת כטבע- תרפיסטית ומטפלת בחמש שנים האחרונות בעמותת "דרך לוטן" אשר מתמחה בעבודה טיפולית דרך שטח עם אוכלוסיה של נוער במצבי סיכון ואוכלוסיה עוברת חוק. 
אני משלבת עולמות של גוף- נפש- רוח כמימדים המעודדים משאבים בהתמודדות היומיומית ובעיתות לחץ ומשבר.

שירין אליאס  גנאדרי
פסיכותרפיסטית אינטגרטיבית. עובדת סוציאלית ופסיכולוגית חינוכית בהכשרתי. מנחה מוסמכת מטעם הארגון הבינלאומי Access Consciousness. עובדת עם מגוון כלים אלטרנטיביים ובעלת מרכז "נוראל" – מרכז רוחני לטיפול, הדרכה והכשרה לפרט ולמשפחה.
דוברת עברית וערבית

לשאלות וברורים בנושא התנדבות ופרטים נוספים ניתן ליצור קשר במייל: ipsychotherapyhu@gmail.com